Direktlänk till inlägg 18 februari 2017

Lisa Holm

Av Linda - 18 februari 2017 16:39

Ja nu vet jag att många kommer reagera på detta, men det är mina tankar. Jag är INTE rasist eller främlingsfientlig. Jag kommer ALDRIG rösta på Sverige Demokraterna.


Igår gick man ut med att Lisa Holms mördare ska få avtjäna sitt straff i Litauen. Han ville komma närmare sin familj. Hallå??? Sedan var ytterligare en orsak att han inte kan svenska. Lisas familj kommer aldrig att bli hel igen, varför ska då han få vara nära sin familj? Att inte kunna språket kunde han väl ha tänkt på innan han mördade henne.

Jag är på ett sätt glad att han får avtjäna straffet i hans hemland för då är det inte svenska staten och våra skattepengar som betalar för hans tid i fängelset. Tror jag. Varför ska han få träffa sin familj? Jag hoppas att fängelset i Llitauen är sämre än här. Nu när han får åka dit så skulle jag vilja att han aldrig fick sätta sin fot här i Sverige igen.

När alla letade efter Lisa innan hon hittades död så var jag stolt över att alla i våra komunner här runt Kinne-Kulle hjälpte till. Folk fick ledigt från jobb för att leta, företag fixade mat till dom som letade. Jag körde ut mat till ett gäng som var ute och red.


Nu kommer jag till den delen som många av er kommer reagera på. Så om ni inte vill läsa gör inte det.

Jag är stolt över att vi i Sverige tar hand om flyktingar så bra. Vi ger dom tak över huvudet, mat, barnen får gå i skola och lära sig svenska. Det som sedan gör ont i mig är att man drar upp familjen sedan för att dom ska flytta till en annan stad eller utvisas. Barnen får kompisar i skolan, när dom sedan får flytta så är det inte bara flyktingarna som blir drabbade. Våra barn som går i skolan förlorar sina vänner.

Jag anser att vi i Sverige ibland/ofta är för snälla. Det jag känner och tycker är att om man begår ett brott så som Lisas mördare, så ska dom ut i landet och inte få komma tillbaks. Jag har vänner som är invandrare, så jag har inget emot invandrare. Det som jag tycker är att om man inte kan hålla sig till Svensk lag så har man inte här att göra. Det borde vi bli mycket mer hårda med.  Ja detta är mina tankar. Jag kommer som sagt aldrig att rösta på Sverige demokraterna och jag är INTE rasist, men vi borde ha hårdare regler för vad som händer om dom inte följer Svensk lag.



 
 
Ingen bild

Yvonne

19 februari 2017 13:45

Du har alldeles rätt!
De som inte sköter sig och följer våra svenska lagar har
heller ingenting att göra i vårt land!
Ut med dem omedelbart utan krussiduller!
Jag är heller inte rasist, känner många fina människor bland invandrare
och tiggar som finns här!



Linda

19 februari 2017 16:24

Jag får ofta höra att jag är rasist pga vad jag tycker, men sköter man sig inte så ut med dom. När man får sitt körkort så har man ju körkortet på lån typ. Gör man då något fel i trafiken så dras ju körkortet in. Man borde kunna göra något sådant också. Att om man bryter mot svensk lag så ska man utvisas

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 januari 2018 11:04

Ja livet är som en enda stor bergodalbana. Upp och ner, hit å dit. Som många har läst på fb har jag valt att göra slut med Marcus. Inget roligt beslut, men ett beslut jag har varit tvungen att ta för min egen skull.   Igår var min älskade extra m...

Av Linda - 16 januari 2018 14:22

Nu är det full fart känns det som.  I söndags snubblade jag över Marcus hund och fick troligen en spricka i foten. Ska på återbesök på torsdag och kolla foten mer när svullnaden har gått ner. Jag satt i köket och pusslade och när jag skulle resa mig ...

Av Linda - 13 januari 2018 13:29

När man ger någon råd så säger man oftast - Följ ditt hjärta. Lyssna på din magkänsla. Men när man inte vet vad magen eller hjärtat vill, eller om dom vill olika. Hur gör man då? Är det mitt förflutna som spökar? Är det min bipolära diagnos som kicka...

Av Linda - 1 november 2017 13:58

Ja inte händer det mycket med att få information från BUP om F. Dom ringde upp mig förra onsdagen och sa att dom som håller i våran kontakt hos dom skulle ringa upp min under förra veckan och ge mig den information som jag vill ha. Ja hur har det gåt...

Av Linda - 25 oktober 2017 09:42

Hur jävla svårt ska det vara att ta tag i saker? Nu kommer ett inlägg jag verkligen känner att jag måste få skriva av mig. Kommer bli ett argt inlägg känns det som. Vi håller på och kämpar för att F ska få en ADHD- utredning. Ja ja jag tror att vi ...

Ovido - Quiz & Flashcards