Alla inlägg den 9 februari 2017

Av Linda - 9 februari 2017 19:32

 


Jag har blivit helt tokig i te. Har druckit te när jag var på besök hos någon eller om någon vill dricka te här, men jag har aldrig kokat bara för migsjälv.  Nu har jag i flera dagar druckit massa te. Flera gånger om dagen.

Är så gott, men tyvärr så vätskedrivande så man får ju springa på toa flera gånger om dagen och natten.


Ja idag har jag varit hos mormor och morfar ihop med mamma. Efter det åkte vi och handlade. Så nu ekar det inte in min kyl längre. Har fyllt på med cola och choklad så jag har till mello på lördag =)


Ja jag ska inte göra något specillt nu i helgen. Bara ta det lugnt och plöja igenom massa serier och virka. Vikrar ju med ett engelskmönster och även ett nytt sätt att virka maskor. Det är faktiskt väldigt roligt. Trodde jag skulle bli galen först, men nu har jag kommit igång ordentligt. Det jag nu ska testa är att provvirka i akrylgarn också. Har nu virkat med bomull och det blev så hårt vid bubblorna man virkar. Så ska nu börja om på en ny med då akryl istället och se hur det blir. Så får vi se vilken jag sedan väljer att sälja eller vilken hon vill ha. Den som blir kvar kan nog bli en present till E när vi ska ha kalas för henne.

Av Linda - 9 februari 2017 11:01

Ja som jag skrev lite om igår så lyssnade jag ju på karlavagnen. Detta var lite konstigt då jag varje kväll väljer att lyssna på olika poddar innan jag somnar, men igår kände jag att karlavagnen var något jag var sugen på att lyssna på.  Det handlade då om oväntad vänskap. Som jag skrev igår så har jag världens bästa bbf J. Vi ses inte alls ofta, men vi finns där på messenger eller annat för varandra. Jag vet att om jag skulle ringa J mitt i natten och säga att jag behöver henne så skulle hon komma direkt. å jag lika så. Det är som man oftar pratar om att man inte behöver ses utan att vi bara finns där i bakgrunden och tar emot när man mår dåligt eller när man är glad.


Ja efter mitt inlägg igår så tänkte jag att jag kan ju skicka in ett mail till dom på karlavagnen och berätta lite om min å J:s relation och vad som hände när vi blev vänner. Så jag drog iväg mailet och bara efter någon minut så ringer mobilen. Ja då var det producenten som ville ställa lite mer frågor. Sedan frågade hon om jag kunde tänka mig att vara med i radion. Ja varför inte tänkte jag.

Så Sagt och gjort så ringde dom tillbaka till mig 10 minuter senare och jag fick prata om hur jag och J träffades.


Lyckas nu inte få in länken till när jag var med i radion, men gå gärna in och kolla på www.sverigesradio.se och klicka er fram till gårdagens avsnitt av karlavagnen. En timme och 54 minuter in i programet pratar jag.


Det som kändes så bra var att man kunde prata om hur tabu det är att vara sjuk psykist. Dom var jättemysiga på redationen. Både i och utanför programet pratade vi mycket om att det är så självklart att prata om hur man mår när det tillexempel handlar om kroppen, förkyldning, influensa, bruten fot, cancer mm. Sedan kommer man till detta med psykisk ohälsa, där är det så tabu att prata om. Man vågar inte säga att jag har en djup deprisson eller att man har vissa svårigheter. Det finns många än idag som inte visar hela sjukintyget till sin arbetsplats ibörjan. Man är bara skylldig att visa den sista sidan med datum om hur länge man är sjukskriven inte om varför man är sjukskriven.


Ja nu ska jag äta frukost och sedan blir det att åka till mormor och morfar ihop med mamma idag.


Ha de gott allla goa och glada

Ovido - Quiz & Flashcards