Direktlänk till inlägg 21 oktober 2017

Lycklig <3

Av Linda - 21 oktober 2017 10:59

Att få känna denna lycka var något jag absolut inte trodde jag skulle få uppleva. Att hela sitt liv fått stå tillbaka och bli sviken gång på gång gör att man inte vågar lita på lyckan, eller ja man vet inte riktigt vad det är för lycka man kan känna. Att hela tiden gå med tankar om att när ska det krascha, när ska man bli sårda, sviken igen.

Igår blev det lite oroligt, men det löste sig snabbt. Att folk inte kan låta en vara, låta en få vara lycklig. Lägga sig bara för att bråka och förstöra är så otroligt dålig stil. Det visar bara vad man är för person. En person som inte kan se andra lyckliga.


När du kom in i mitt liv Marcus visste jag inte att det kunde kännas så här bra. Jag hade bestämt att leva själv och var nöjd med det. Sen hade ödet något annat i tanken. Hur du flyttade till en stad där du inte kände någon, för att sedan efter ett  1/2 år träffa mig måste ödet ha något i tanken. Nu ska vi bara låta känslor och tankar få komma. Du är den första som förstår mig på ett sätt jag aldrig trodde någon skulle kunna göra. Du lyssnar tålmodigt på mig när jag pratar om allt jag varit med om och hur jag fungerar som person. Du ger mig den uppmärksamhet och när jag behöver för att få känna att du verkligen är här för att stanna och att du ska visa mig att det går att lite på män igen. För mig spelar det ingen roll om alla andra män inte går att lita på, men jag måste kunna lita på dig. Veta att du finns där när livet stormar. Detta tror jag du kommer göra. Du skriver själv till mig att du ska bevisa för mig att jag kan lita på dig och att du är här för att stanna och inte tänker släppa mig i första taget.

Många av er vet att jag gillar detta med ödet, horoskop. Att livet är förbestämt på något sätt. Kan inte förklara hur livet kan vara förbestämt, men jag tror att det finns en plan för ens liv redan innan man födds.  Det jag har varit med om i mitt liv har format mig till den jag är idag. Att min uppväxt varit allt annat än bra har gjort mig till den omtänksamma, snälla, envisa och otroligt ärliga person jag är idag. Jag vill att alla ska må bra och få samma förutsättningar i livet oavsett vad man har varit med om i livet. Att det måste finnas en meninng med varför många får kämpa för att komma dit dom är idag, medans många inte behöver kämpa alls. Någon/något måste ha haft en plan med allt. Detta gör mig så nyfiken på livet och livets mening. Ja detta skulle jag kunna sitta och skriva om i timmar, men det kanske får bli ett helt blogginlägg om det tror jag. Livets mening.

Men tillbaka till detta med horoskop. Denna veckan har jag läst mycket i mitt horoskop och ja gud vad det stämmer. Det har stått om att jag ska satsa på att renovera en lägenhet eller flytta till något nytt och att jag skulle få veta det i mitten på veckan vilket som skulle vara bäst för mig. Och som ni vet så var det i onsdags som jag fick bekedet att jag har fått en lägenhet i dom nya lägenheterna dom bygger vid Lidåkerskolan.  Så jag får alltså en helt ny lägenhet. Sen har det stått om kärlek mycket, om hur ja ska träffa en person som kommer vända upp och ner på mitt liv. Någon som ska visa mig livet, någon ska få mig att släppa det förflutna. Ja Marcus heter han! Många tänker nu att man läser det man vill läsa i ett horoskop, att man tolkar det som man själv vill. Jo det finns väl en sanning i det också kan jag hålla med om. Men just dessa saker har stått så tydligt att det har varit svårt att tolka det på något annat sätt.


Idag kommer Flis hit. Ska bli roligt att få träffa henne och bara ha en lugn lördagkväll ihop. Ut och äta på hennes favorit restaurang/pizzeria här i stan. Roma! Sen köpa med godis såklart om denna tjejen får välja. Filmmys hemma i soffan ihop med Marcus och Flis kommer bli så mysigt känner jag.

Imorgon ska jag hämta mina två små godningar, för att sedan styra bilen till Skövde för några timmars lek på stellas ihop med min underbar vän Jenny som jag inte sett på så länge!!! För länge!!!! Jenny är för mig den syster jag inte fått. En underbar vän som finns där i i vått och tort. Man måste inte höras ofta, men man vet att man bara kan ringa mitt i natten när livet känns hårt.


Kommer ett blogginlägg till strax där jag bara kommer ta upp ett ämne som har varit uppe i media hela veckan.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 januari 2018 11:04

Ja livet är som en enda stor bergodalbana. Upp och ner, hit å dit. Som många har läst på fb har jag valt att göra slut med Marcus. Inget roligt beslut, men ett beslut jag har varit tvungen att ta för min egen skull.   Igår var min älskade extra m...

Av Linda - 16 januari 2018 14:22

Nu är det full fart känns det som.  I söndags snubblade jag över Marcus hund och fick troligen en spricka i foten. Ska på återbesök på torsdag och kolla foten mer när svullnaden har gått ner. Jag satt i köket och pusslade och när jag skulle resa mig ...

Av Linda - 13 januari 2018 13:29

När man ger någon råd så säger man oftast - Följ ditt hjärta. Lyssna på din magkänsla. Men när man inte vet vad magen eller hjärtat vill, eller om dom vill olika. Hur gör man då? Är det mitt förflutna som spökar? Är det min bipolära diagnos som kicka...

Av Linda - 1 november 2017 13:58

Ja inte händer det mycket med att få information från BUP om F. Dom ringde upp mig förra onsdagen och sa att dom som håller i våran kontakt hos dom skulle ringa upp min under förra veckan och ge mig den information som jag vill ha. Ja hur har det gåt...

Av Linda - 25 oktober 2017 09:42

Hur jävla svårt ska det vara att ta tag i saker? Nu kommer ett inlägg jag verkligen känner att jag måste få skriva av mig. Kommer bli ett argt inlägg känns det som. Vi håller på och kämpar för att F ska få en ADHD- utredning. Ja ja jag tror att vi ...

Ovido - Quiz & Flashcards