Direktlänk till inlägg 17 oktober 2017

Shit alltså!

Av Linda - 17 oktober 2017 17:02

Ja jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva dom senaste dagarna/ veckan som varit. 

Helgen har varit helt underbar, inte riktigt blivit som det var tänkte, men men så kan det bli. Symötet var så roligt. Vi hade så mycket att prata om. Det bara surrade bland 5 virk/sticknings galana kärringar    Vi hade även liten praktikant med oss. En liten tjej på tre år som pysslade istället för att virka/sticka, men det hon gjorde var ju handarbete också.

Kvällens besök som var inplanerat blev ändrat, men sjukdomar kan man inte rå för. Söndagkvällen tillbringades i Vättlösakyrka och lyssnade på L när hon sjöng med sin barnkör. Dom var så duktiga, L var så duktig för att inte varit med i kören så länge. 

Sen hade jag och E mys här hemma med, film, godis och massa mys.

Ja sen kom vi ju till den stora dagen där det var dags för skoshopping. Då både E och L är helt galan i skor, speciellt L. Men denna gången lyckades vi komma ur affären utan att ha provat alla skor. 


Ja jag vet inte hur du har lyckats riva alla murar och öppna mitt hjärta på detta sätt. Det känns bara så bra, ja helt underbart. Du får mig att känna mig trygg och kunna öppna upp mig. Småretas med mig lite också vilket jag älskar och behöver. Att få ha dig hos mig och att du accepterar mig för den jag är, du låter mig få ta det i den takt jag vill är något jag alltid kommer att vara dig evigt tacksam för. Att jag för första gången har kunnat lägga fram allt och att du fortfarande ser mig och vill vara hos mig, känns så underbart att jag inte vet hur jag ska beskriva det. Jag säger bara Ödet! Du vet vad jag menar då   


Ja annars rullar livet på. Varit hos tandläkaren idag, så har lite ont å så. Imorgon är det dags för Fs träning igen. Roligt att se hur hon utvecklas så mycket. Hur fort det har gått. Hon är så duktig. Lilla hjärtat som var så rädd först och nästan inte ville gå dit, älskar det nu och vill bli lika duktig som sin idol Oscar Smith. Jag kommer stå vid henens sida varje tävling och träning och följa hennes resa i detta.


Nej nu ska jag greja lite innan jag får besök.

Föresten jag har fått en förfrågan om att gästblogga på instagram på ett konto som heter Fobi mot psykisk ohälsa hela vecka 45. Ska bli roligt. Lite nervöst bara, shit vad ska jag skirva om, Men ja ni som känner mig vet ju att jag hittar alltid något att skirva om. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 januari 2018 11:04

Ja livet är som en enda stor bergodalbana. Upp och ner, hit å dit. Som många har läst på fb har jag valt att göra slut med Marcus. Inget roligt beslut, men ett beslut jag har varit tvungen att ta för min egen skull.   Igår var min älskade extra m...

Av Linda - 16 januari 2018 14:22

Nu är det full fart känns det som.  I söndags snubblade jag över Marcus hund och fick troligen en spricka i foten. Ska på återbesök på torsdag och kolla foten mer när svullnaden har gått ner. Jag satt i köket och pusslade och när jag skulle resa mig ...

Av Linda - 13 januari 2018 13:29

När man ger någon råd så säger man oftast - Följ ditt hjärta. Lyssna på din magkänsla. Men när man inte vet vad magen eller hjärtat vill, eller om dom vill olika. Hur gör man då? Är det mitt förflutna som spökar? Är det min bipolära diagnos som kicka...

Av Linda - 1 november 2017 13:58

Ja inte händer det mycket med att få information från BUP om F. Dom ringde upp mig förra onsdagen och sa att dom som håller i våran kontakt hos dom skulle ringa upp min under förra veckan och ge mig den information som jag vill ha. Ja hur har det gåt...

Av Linda - 25 oktober 2017 09:42

Hur jävla svårt ska det vara att ta tag i saker? Nu kommer ett inlägg jag verkligen känner att jag måste få skriva av mig. Kommer bli ett argt inlägg känns det som. Vi håller på och kämpar för att F ska få en ADHD- utredning. Ja ja jag tror att vi ...

Skapa flashcards