Alla inlägg den 2 februari 2017

Av Linda - 2 februari 2017 16:47

Ja jag skrev ju tidigare att det inte kommer bli så mycket bloggande nu när jag är sjuk. Men med citodon i kroppen och smörjt iprenslava vid örat så fick jag lite energi. Kollar på bandy vm nu och virkar. Detta gav mig verkligen krafter igen.

För er som inte vet så spelar nu Sverige mot Tyskland i kvartsfinal. Ja alla visste ju at Sverige skulle vinna dettta, men detta är verkligen utklassning. Jag har försökt att skriva lite facebook om mål å så, men jag hinner inte skriva innan dom har gjort mål igen. Nu i halvlek 45 minuters spelande står det 17-2 till Sverige   


När jag tittar på detta så blir jag lite arg faktiskt. Vi har hemmaplan, men vart är publiken? Tyskland har inte ens en hejarklack med sig. Vi som då ändå har hemmaplan ska väl ha folk som kommer och ser på matchen, men nej det gör dom inte. Förstår att många kanske jobbar och så, men man kanske kunde komma efter jobbet eller sluta lite tidigare.

Jag har alltid älskat att se på bandy då vi har ju ett fantstiskt lag här i Lidköping. Villa Lidköping BK. När jag plugga för några år sedan så hamnade jag i en klass med en kille som spelade bandy i Villa. Först tänkte jag å vad kul nu har jag någon att prata bandy med, men så blev det inte. Jag såg hur han favoriserades av lärare och klasskompisar. Vi hamnade på samma praktik, det slutade med att jag vägrade gå dit och skaffade mig en ny praktik. Där blev han så hyllad av personalen, allt han sa var rätt, allt han gjorde var så bra även fast att det hade varit jag som hade gjort det mesta. Detta fick mig att bli anti sport på hög nivå. Visst fattar jag att ju högre upp man är i en liga så har man ju vissa förmåner. Det som gjorde mig arg var att jag verkligen såg hur han behandlades som en gud typ. Om han kom försent till en lektion eller lämnade in en uppgift för sent så var det helt okej. Vi andra fick skäll och sämre betyg om uppgiften kom försent in. Jag fattar att dom kan få bilar och andra föremåner, men dom ska inte bli behandlad annorlunda än oss andra inom skola eller arbetslivet.

Detta har gjort att jag slutade gå på matcher, ville inte prata om hur det gick för Villa, tog bort facebooksidor där jag var med för att se saker som rörde Villa.

Nu ska jag komma till det jag egentligen ville ha sagt är att Villa har mer publik på sina matcher än vad som nu kollar på kvartsfinalen. Borde inte det vara större inom bandyn att gå och kolla på vm-match än att kolla på elitserien? Speciellt nu när vi ändå har hemmaplan.


Kommer bli en semifinal mot Norge på lördag tror jag det var, om nu inte Tyskland på något mirakalöst sätt vinner matchen. Det kommer bli en rolig match, på pappret ska vi vinna, men man vet inte. Norge borde ha åkt ut redan i vm, men dom är kvar.

Nu börjar matchen igen.


Heja Sverige "bandy-vm

Av Linda - 2 februari 2017 15:12

Ja nu är det så att jag nog kommer inte blogga så mycket nu. Har inga krafter till det. Sover mest bort dagarna.

Har fortfarande ont och hög feber, men det borde vända snart då antibitikan kickar in.

Skriver mer när jag orkar


 

Ovido - Quiz & Flashcards