Alla inlägg under maj 2017

Av Linda - 4 maj 2017 09:27

Nu är det så alla mina läsare att jag kommer låta bloggen få ligga vilande lite. Är förmycket runt mig nu med att hitta lägenhet och massa grejer med mediciner. Detta gör att jag klara inte av att skriva. Glämmer av hur ord stavas, vilket ord jag vill ha fram. Så nu tar det bara mer energi än vad det ger mig nu. Sedan skakar jag så mycket vilket gör att jag har svårt att skriva.

Så tro inte att jag har gett upp bloggen, behöver bara en paus tyvätt.


Så hej så länge

* Får väl se hur länge jag klara detta*

Av Linda - 2 maj 2017 17:27

Nu är jag inne i en jobbig period nu. Då det kryper i mig, men samtidigt helt slut. Börjar gå in något manisk period, jag är överallt och river, men får inget klart. Ska ha symöte här på söndag, så innan dess måste jag få ordning på allt. River överallt då jag vill liksom ha koll på allt när jag ska flytta. Hoppas bara jag hittar en lägenhet snart. Har ett a4 papper fylld med dom jag har varit i kontakt med. Har lagt ut massa trådar, så jag hoppas att jag hittar något snart. Jag är villig att bo vart som helst nu. Bara jag får en lägenhet.

Ja nu till min rubrik. Jag håller på och tvättar idag. Första grejen jag gjorde var att när jag skulle hänga upp tvätten i torksskåpet så vek jag ihop den istället och la i min tvättkorg. Det rolig är att jag står vi torksskåpet och har det öppet. Ja sedan när jag skulle gå upp och ta med mig det och lägga in så upptäckte jag att tvätten var våt. Så då fick jag hänga upp den. När jag kommer upp ska jag ställa in mitt tvättmedel i städskåpet så ställer jag det i frysen istället. Någon timme senare vart jag sugen på glass så jag gick ut till köket och öppnar frysen och undara vad som låg i den påsen högst upp. Jopp tvättmedlet. Då har jag öppnat frysen, flyttat undan i frysen så den fick plats. Så jag hade lång tid på mig att fatta att jag gör fel, men nej då.


ja ja så är livet

Av Linda - 1 maj 2017 18:13

Idag har jag varit hos min "extra" mamma och grillat ihop med mamma. Vi har suttit i solen och njutit. Så härligt väder nu. Kommer nog ta min virkning ut på balkongen om värmen håller i sig. Det var såååååå gott med grillning.


Har även fixat och grejat med planering av L:s kalas. Mycket som man ska fixa även fast det bara är några barn. Så fort jag kommer på något om kalaset så skriver jag upp det direkt annars kommer jag att glömma det.


Lägenhetsletandet fortsätter. Har inte hittat något än. Har lagt ut lite förfrågningar. Så vi får se vad som händer. Man kan ju inte göra mer än att söka.


Ha det gått alla

Ovido - Quiz & Flashcards