Direktlänk till inlägg 1 oktober 2017

Tiden går för fort. Kan någon stanna den?

Av Linda - 1 oktober 2017 17:13

Vart tar tiden vägen? När man vill ha något så går tiden sååååå sakta, men kollar man tillbaka så går den ju hur fort som helst. När jag väntade F var det någon som sa att ta vara på tiden, den kommer gå så fort. Jag tänkte då att hur kan tiden gå fortare med barn. Det är ju fortfarande 60 sek på 1 minut, 60 minuter på 1 timmme och 24 timmar på dett dygn. Jag tänkte då hur kan tiden gå fort när man får sömlösa nätter, barnskrik, trots mm... MEN herre gud var fel jag hade. Ser tillbaka nu och F är 9 år går i trean. Det var ju typ igår som jag hade henne i magen och hon såg ut som en groda på ultraljudet. Å nu är hon så stor, Har två barn till också. Nu har L börjat skolan också. Så det innebär att jag har bara ett dagisbarn kvar. Så om 1 1/2 år går hon i skolan också. Jag känner mig ju fortfarande inte en dag över 25 år....


ja vad händer utom att tiden far iväg i mitt liv. Ska äntligen få prava medicin mot min ADHD, bara 23 år försent, men men ska bli intressant att testa. Ska börja med den imorgon. å tyckte det passade att börja just då, för att imogon ska jag träffa Gunnar som var med när jag fick min diagnos när jag var 9 år. Han och en kvinna till ska göra en studie om vilken skillnad det var att få diagnosen för 20 år sedan jämfört med nu. Ska bli riktigt intressant faktiskt.

Denna vecka som kommer nu kommer vara kaos känner jag. Inte mycket vila inför helgen. Har typ en grej planerat varje dag. phuuuu. Men så är det ju i livet. Vissa grejer är ju mer roligare än andra.

Sen min läkare tog bort många av mina mediciner mår jag så mycket bättre. Måste ha varit övermedicinerad alltså. 

Ska ha alla tre tjejerna lördag-söndag i helgen. Kommer bli roligt. Får se vad vi hittar på. Tänker att dom får välja lite. Har lite olika allternativ. Skogen, lantgården och om vädret är dåligt kanske man skulle ta sig till badhuset.


Sen som F sa förra helgen - mamma är gladare nu. Finns nog en sanning i det på olika plan. Får se vart livet tar vägen.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 januari 2018 11:04

Ja livet är som en enda stor bergodalbana. Upp och ner, hit å dit. Som många har läst på fb har jag valt att göra slut med Marcus. Inget roligt beslut, men ett beslut jag har varit tvungen att ta för min egen skull.   Igår var min älskade extra m...

Av Linda - 16 januari 2018 14:22

Nu är det full fart känns det som.  I söndags snubblade jag över Marcus hund och fick troligen en spricka i foten. Ska på återbesök på torsdag och kolla foten mer när svullnaden har gått ner. Jag satt i köket och pusslade och när jag skulle resa mig ...

Av Linda - 13 januari 2018 13:29

När man ger någon råd så säger man oftast - Följ ditt hjärta. Lyssna på din magkänsla. Men när man inte vet vad magen eller hjärtat vill, eller om dom vill olika. Hur gör man då? Är det mitt förflutna som spökar? Är det min bipolära diagnos som kicka...

Av Linda - 1 november 2017 13:58

Ja inte händer det mycket med att få information från BUP om F. Dom ringde upp mig förra onsdagen och sa att dom som håller i våran kontakt hos dom skulle ringa upp min under förra veckan och ge mig den information som jag vill ha. Ja hur har det gåt...

Av Linda - 25 oktober 2017 09:42

Hur jävla svårt ska det vara att ta tag i saker? Nu kommer ett inlägg jag verkligen känner att jag måste få skriva av mig. Kommer bli ett argt inlägg känns det som. Vi håller på och kämpar för att F ska få en ADHD- utredning. Ja ja jag tror att vi ...

Skapa flashcards