Alla inlägg den 16 februari 2017

Av Linda - 16 februari 2017 18:17

Idag fick jag ställa väckarklockan så jag kom upp idag. Mormor skulle till ögon på kss så jag valde att följa med. När vi kom fram till KSS så skulle vi parkera. Det var kaos, fanns inga parkeringar, folk stod och väntade på lediga platser. När vi tillslut hittar en parkering så ska jag lära morfar att betala med kort i parkeringsavgiften. Ja då funkar den inte å det funkar inte med mynt heller. Så jag fick hjälpa morfar med att betala med sms. Blev så irriterad. Nu när allt ska till KSS och dom bygger ut åt flera håll så måste dom ju tänka på parkeringar. Om det nu redan inte finns tillräckligt, hur fan ska det bli när dom flyttar andra mottagningar och avdelningar dit. Vet att dom ska flytta psyk från falköping till skövde. Sedan fattar jag inte hur dom tänker, dom flesta som besöker sjukhus är ju antingen gammla eller väldigt sjuka. Min morfar är 85 år! Hade jag inte varit med idag så hade han inte kunnat betala parkeringsavgiften och då antagligen fått parkeringsböter. Parkeringar på sjukhus borde vara gratis. Man betalar ju sedan för besöket hos läkaren. Å om det nu ska vara avgift så se fan till att automaterna funkar! Det var ju två automater, en med mynt och en med kort. Å BÅDA var trasiga. Ja efter detta kommer jag följa med mormor och morfar när dom ska åka på läkarbesök. Morfar hade aldrig klarat att skicka sms så han fick parkering.


När mormor var klar på ögon gick vi och hälsade på min fd svärmor som ligger inlagd. Blev så glad då hon hade fått positiva  nyheter. Jag blev så glad för hennes skull. Mormor och morfar bjöd på mat. Vi åt på Värdshuset i Lidköping. Det var så gott.

När jag kom hem så somnade jag i soffan. Hade inte alls tänkt sova, men jag somnade när jag tittade på tv.


Nu ska jag fortsätta och brottas med min virknål så jag får klart det jag göra.

Ovido - Quiz & Flashcards