Direktlänk till inlägg 3 februari 2017

Äntligen!!!

Av Linda - 3 februari 2017 16:38

Ja äntligen känner jag att det vänder. Febern är så gott som bort, men örat värker fortfarande. Tor att det kommer mer från käken nu. Har nog spänt mig när det har gjort ont. Så nu smörjer jag med Ipren.

Har sovit mycket idag, men något som jag är glad över är att jag äntligen har orkat lagat mat. Ville inte äta någon frysrätt när det är fredag och jag ändå känner mig lite piggare. Så det blev klyftpotatis och kött. Orkade till och med att plocka undan på mitt tv-rums bord. Så jag tände även ett ljus. Jag älskar verkligen ljus.


Idag skulle vi nu ha suttit och väntat på gästerna till E kalas. Vi skulle hålla på med tårtan och pizzan. Detta gör mig så ont. Jag ville verkligen ha detta kalaset, men nu får jag se fram emot att träffa dom en kort stund på söndag när L ska få sin bibel. Saknar dom så otroligt mycket. Vill bara få mysa med dom och prata med dom. Speciellt att lyssna på E:s funderingar på livet och hur allt hänger ihop. Hon är bara 4, men hon funderar massor på hur saker fungerar. L funderar också mycket, men hon säger inte så mycket.

Jag är så nöjd med deras förskola ( wow jag skrev inte dagis) på L:s avdelning så är det så bra pedagoger. Dom fångar verkligen upp barnens tankar och funderingar. Tex så hade dom fått massa stora lådor av snickarna som bytte ut ventilationen på förskolan. Då kom barnen på att dom ville bygga hus av dessa lådor. Pedagogerna fångade upp detta och sa att först måste man ju göra en ritning på hur huset skulle se ut. Sedan tog dom med sig barnen till kommunens byggdnämnd. Där fick dom visa upp sina ritningar och han förklarade för barnen hur det går till när man ska bygga ett hus.

Barnen gick därifrån och byggde på sina hus på förskolan. Dom får lära sig otroligt mycket på denna förskolan. Jag kan ju bara jämföra med F. Hon gick lite på denna förskolan, men mest på en annan. När hon gick på denna förskolan så var det annan personal. Nu har det kommit ut unga och pigga pedagoger som vill göra roliga saker med barnen. Dom pratar om allt möjligt nu. En dag kom L och berättade om Tatanic för mig. Ja bara oj pratar ni om detta på förskolan. Pratade med pedagogerna och dom sa att barnen hade börjat intressera sig för båtar och så hade dom kommit in på Tatinc. Dom fick se filmer på youtube och sedan målade dom massa teckningar. Gissa hur många gånger jag har skrivit dagis under denna texten och fått ta bort och skriva om   


E är en tjej med många tankar och funderingar. Hon är väldigt blyg till en början och då är svårt att prata med. Hon kan även vara blyg inför mig när vi inte har setts på länge, men när detta släpper så är det full fart på munnen.

En konverastion jag och hon hade för några månader sedan var hur barn blev till.

- en mamma har en bebis i magen som mamman bestämmer när det får komma ut sa E

- ja så kan man ju säga säger jag

- i magen finns bebis, häst, hund eller katt i magen. Mamman bestämmer vad hon vill ska komma ut.

Nu kan ni gissa hur svårt jag har för att hålla mig för skratt nu.

- jag kommer välja en häst säger E

Så nu vet jag att jag ska bli mormor till en häst enligt henne. Ska bli roligt att berätta detta för henne när hon blir stor.

Så jag saknar att lyssna på hennes funderingar. L har alltid varit en funderare, men hon har inte pratat så mycket om dom. Fast man har sett hur hon funderar.

Min mamma är också sjukskriven. När hon ibörjan av sin sjukskrivning säger L så här:

- mormor har ont i huvudet.

- va varför tror du det? jag tror inte mormor har huvudvärk

- jo du förstår mamma, mormor harju gått in i väggen.

ja min mamma är sjukskriven för utmattningssyndrom. Vi hade väl sagt att hon hade gått in i väggen. För det var ju så man sa då och hon tog det bokstavligt. Hon var kanske 2- 2 1/2 år.


Ja nu är det fredagkväll och jag ska försöka virka klart en grej jag håller på med och se på tv.


Ha en trevlig helg alla

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 januari 2018 11:04

Ja livet är som en enda stor bergodalbana. Upp och ner, hit å dit. Som många har läst på fb har jag valt att göra slut med Marcus. Inget roligt beslut, men ett beslut jag har varit tvungen att ta för min egen skull.   Igår var min älskade extra m...

Av Linda - 16 januari 2018 14:22

Nu är det full fart känns det som.  I söndags snubblade jag över Marcus hund och fick troligen en spricka i foten. Ska på återbesök på torsdag och kolla foten mer när svullnaden har gått ner. Jag satt i köket och pusslade och när jag skulle resa mig ...

Av Linda - 13 januari 2018 13:29

När man ger någon råd så säger man oftast - Följ ditt hjärta. Lyssna på din magkänsla. Men när man inte vet vad magen eller hjärtat vill, eller om dom vill olika. Hur gör man då? Är det mitt förflutna som spökar? Är det min bipolära diagnos som kicka...

Av Linda - 1 november 2017 13:58

Ja inte händer det mycket med att få information från BUP om F. Dom ringde upp mig förra onsdagen och sa att dom som håller i våran kontakt hos dom skulle ringa upp min under förra veckan och ge mig den information som jag vill ha. Ja hur har det gåt...

Av Linda - 25 oktober 2017 09:42

Hur jävla svårt ska det vara att ta tag i saker? Nu kommer ett inlägg jag verkligen känner att jag måste få skriva av mig. Kommer bli ett argt inlägg känns det som. Vi håller på och kämpar för att F ska få en ADHD- utredning. Ja ja jag tror att vi ...

Ovido - Quiz & Flashcards