Direktlänk till inlägg 19 mars 2017

Söndag

Av Linda - 19 mars 2017 18:45

Nu har ytterligare en vecka gått. Herre gud vart tar tiden vägen??? Idag har jag bara tagit det lugnt. Virkat på och sett på olika serier. Kom på att jag måste tvätta fönstren snart och byta gardiner. Tur att jag ska besök i april så jag måste göra det innan. Då kan jag inte skjuta på det.

Idag ringde min stora dötter F. Nästa helg ska vi påskpyssla alla barn, mamma, Ing-Marie, Madde och hennes barn. F ringde nu och sa att hon inte kunde då hon hade valt att spela fotboll istället. Det förstår jag verkligen att hon vill. Hon har längtat efter att ha en aktivitet. Nu är hon en fotbollstjej. Hon visade mig all utrustning via skype. Hon är så lillgammal. När jag sa att hon får säga till när dom har match, så jag kan komma och titta på henne. Då får jag svaret - nu är det så att jag måste bli bättre på fotboll innan jag vill vara med på matcher. Mamma man måste kunna alla regler och bli bra först, innan jag  vill vara med på match. Detta är en tanke hon hade. Tror inte att det kommer från tränaren. Barnen är ju bara 8 år så inte kan tränaren redan nu ta ut toppspelarna.


När jag var liten hatade jag fotboll. tyckte det var så tråkigt. Jag var med på tiden då man startade klassfotbollen. Tror det var i 4:an vi började. Då gjorde tränaren så att vi var tvungen att vinna en match för att gå vidare. Vi hade spelat några matcher innan, men den här hängde allt på. Så dom sista minuterna toppade han laget. Å till min förvåning fick jag spela. Snacka om att bli förvånad. Jag var påväg och sätta mig på bänken, men tränaren sa att jag skulle ut på plan. Visst jag var lång och sprang ganska fort, MEN jag hade noll kroppskontroll redan då. Nu försöker jag minas men jag tror inte vi vann den matchen.


Sen när jag gick i 1:an så var vi med i bästa ettan. Detta var att alla som gick i ettan skulle spela fotboll mot varandra. Min farbror var ledare då. Det var en lördag och alla trodde att vi skulle åka ut direkt. Min farbror fyllde jämt så han skulle ha kalas då. Detta var också innan mobilens tid (herre jävlar var gammal jag låter nu)

När kalaset startade så var vi kvar och spelade fotboll. Alla undra vart vi var. Jo då vi som skulle åka ut direkt gick och vann hela skiten. Ja man ska aldrig ge upp. Denna match spelade jag inte mycket, min farbror som är fotbollstränare även privat höll på att bli galen på mig. Jag pratade med bollen istället för att gå in i närstrider. Så tillslut hamna jag på bänken och det var jag absolut inte ledsen för.


Som jag skrev igår så gillar jag att kolla på vissa sporter, men jag HATAR att vara med själv. Har lite funderingar på att börja rida igen. Gjort det som barn och även några ggr 2015. Saknar det lite. Att gå i stallet och mysa med hästarna. Rida är så roligt. Å så bra för kroppen. hmmm ja det tåls att tänka på.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 januari 2018 11:04

Ja livet är som en enda stor bergodalbana. Upp och ner, hit å dit. Som många har läst på fb har jag valt att göra slut med Marcus. Inget roligt beslut, men ett beslut jag har varit tvungen att ta för min egen skull.   Igår var min älskade extra m...

Av Linda - 16 januari 2018 14:22

Nu är det full fart känns det som.  I söndags snubblade jag över Marcus hund och fick troligen en spricka i foten. Ska på återbesök på torsdag och kolla foten mer när svullnaden har gått ner. Jag satt i köket och pusslade och när jag skulle resa mig ...

Av Linda - 13 januari 2018 13:29

När man ger någon råd så säger man oftast - Följ ditt hjärta. Lyssna på din magkänsla. Men när man inte vet vad magen eller hjärtat vill, eller om dom vill olika. Hur gör man då? Är det mitt förflutna som spökar? Är det min bipolära diagnos som kicka...

Av Linda - 1 november 2017 13:58

Ja inte händer det mycket med att få information från BUP om F. Dom ringde upp mig förra onsdagen och sa att dom som håller i våran kontakt hos dom skulle ringa upp min under förra veckan och ge mig den information som jag vill ha. Ja hur har det gåt...

Av Linda - 25 oktober 2017 09:42

Hur jävla svårt ska det vara att ta tag i saker? Nu kommer ett inlägg jag verkligen känner att jag måste få skriva av mig. Kommer bli ett argt inlägg känns det som. Vi håller på och kämpar för att F ska få en ADHD- utredning. Ja ja jag tror att vi ...

Ovido - Quiz & Flashcards