Alla inlägg den 10 mars 2017

Av Linda - 10 mars 2017 17:27

Tog mig ut och handlade då jag kände att jag skulle få lite fredagsgott. När jag sedan står i kön till kassan så är det lång kö. Jag har en kvinna bakom mig som flåsar mig i nacken. Blir irriterad å går lite närmare hon som står framför mig. Ja vad händer då, JO kvinnan följer efter mig och fortsätter stå nära mig. Jag står kvar, är nog 3-4 före mig i kö så det kan ta ett tag. Bygger upp mer och mer ilska. När det sedan är min tur börjar jag lägga upp mina varor. När jag har lagt ner min sista vara, hon före mig står fortfarande och betalar, då skyndar kvinnan bakom mig att börja lägga upp sina varor. Hon trycker ihop mina varor för att hon ska få upp sina. Nu rann bägaren över. Jag vänder mig till kvinnan och ber henne ta ner sina varor då jag skulle dela upp mina varor som ska till olika personer. Jag delar mina varor på tre köp enbart för att reta henne. Hon står då och stampar och börjar mumla lite surt. Nu är jag grymt irriterad... ANDAS 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 det hjälpte inte. När jag betalar mina sista varor vänder jag mig till kvinnan bakom mig och säger - Det har väl inte gått fortare bara för att du har flåsat mig i nacken hela tiden, eller hur? Jag kan berätta att jag bara skulle handla till migsjälv, men eftersom du var så jobbig så delade jag upp mina varor bara för att reta dig. Kvinnan bakom mig forsätter och mumla att jag är en jobbig person som inte förstår att andra människor kan vara stressade. Jag står då och pakar ner mina varor. Jag vänder mig mot henne och säger - Om du nu är så stressad så kanske du inte ska handla en fredag kl 17. Hon i kassan har nu svårt att hålla sig för skratt. Jag tittar på kassörskan och säger - Förlåt för att jag tog lite mer tid på mig med att dela upp mina köp. Hon svara då att det inte gör något.


Ja så det kan gå när man bara ska till affären för att köpa lite gott. Idag mår jag bättre. Har inte haft feber idag, men har frusit. Nu håller jag tummarna att jag är frisk och kan gå på symötet på söndag.

Ovido - Quiz & Flashcards