Alla inlägg den 20 mars 2017

Av Linda - 20 mars 2017 15:10

Jag har tänkt flera kvällar irad att jag ska skriva hur det går med mina nya sovrutiner. Det har funkat jättebra, tills igår. Jag vet att jag kan ha svårt att sova när jag har något jag ska göra dagen efter. Så igår hade hade jag jättesvårt att sova. Skulle vara hos optikern kl 10:15 så jag hade ställt klockan ifall jag sov länge, men jag vaknade innan alarmet. När jag skulle ta min medicin imorse såg jag varför jag inte kunnat sova inatt. Jag hade glömt mina sömntabletter. ja ja så kan det gå.

Så iväg till optikern. så nervös över vad glasögonen skulle kosta. Fick en bra optiker som förstod vad jag ville ha och vad jag har för behov. Så det slutade med ett par vanliga glasögon och ett par läsglasögon som jag ska ha när jag virkar. Detta gick bara på 1345 kr. Så jag är nöjd. Skönt att det inte blev så dyrt. Tyvärr var synen sämre, men det visste jag redan innan. Mitt höger öga är katastroff. Frågade optikern hur illa det var. Hans svar var - ja utan glasögon hade du inte sett något på det ögat. När vi kollade synen så märkte jag hur dåligt det verkligen var. Ska bli intressant att se hur mycket bättre jag kommer att se när jag virkar med läsglasögonen. Mormor och morfar hjälper mig med glasögonen. Det är så skönt att ha dom. Dom hjälper mig mycket. Kan låna bilen när jag behöver den och morfar kör mig om jag ska till vc eller så. Nu ska jag, mormor och morfar åka och köpa skor till L och E nästa vecka. Dom är verkligen i behov av nya skor.


Imorgon är det dags för mötet med handläggaren om min ansökan om kontaktperson. Nervös över detta. Jag är stolt över migsjälv att jag inte har avbokat tiden. Så nu hoppas jag att jag kan komma iväg imorgon.


På söndag ska vi påskpyssla och det är jag som ska fixa fikat. Jag älskar att baka, så jag har varit väldigt taggad. Men det står helt still i huvudet vad jag ska baka. Är både vuxna och barn. Skulle vilja göra något som har med påsken att göra. ja ja det löser sig.

Ovido - Quiz & Flashcards