Direktlänk till inlägg 16 mars 2017

Litium

Av Linda - 16 mars 2017 17:34

Jag har ju som ni vet börjat äta litium i förhoppning om att jag ska må bättre. Idag fick jag brev från min läkare att nästa dosrulle jag hämtar ut kommer jag att få ta 1 tablett på morgonen och 2 på kvällen. Hade för lågt litiumvärde i blodet. Det ska ligga mellan 0,5-1,2 å mitt låg på 0,3. Sedan var det lite andra prover som var lite förhöjda, så dom skulle vi hålla koll på.

Är så glad att jag har sådan bra läkare och personal runt mig på vuxenpsykiatrin. Jag skriver till dom på mina vårdkontakter och sedan löser dom det. Om det är något annat så ringer jag bara dagsjukvården, så hjälper dom mig.


Imorgon ska jag hämta små tjejerna och mysa med dom. Fika hos min mormor och morfar, sedan får vi se vad klockan är om vi åker hem till mig eller dom D hämtar dom hos mormor och morfar. Vet att dom skulle bli glada om D kom och hälsade på lite.


Fick några kort skickade till mig idag på messenger. Det var kort på när jag var liten. Farmor och farfar fanns med på några kort. Jag vet inte vad det är men i flera veckor har jag tänkt mycket på dom. Minns farfar sittande på kökssoffan och hade sin gula balja som han skalade potatis i. Farmor som alltid var lite små stressad och ville göra massa saker på en gång. Hmmm undra vart jag har fått att göra 10 miljoner grejer på en gång ifrån   

Minns när vi bakade bröd i vedungen i källan. Hur dom hade värmefläktar när dom bakade där nere för att hålla det varmt där dom bakade ut brödet. Man fick skäll om man sprang igenom dörren hela tiden.

Det som är lite konstig tycker jag är att jag på ett sätt saknar farfar på ett annat sätt. Jag tänker mer på honom. Han sa inte så mycket. Farmor där emot pratade så det räckte för båda.

Jag har en duk här hemma som jag gav till farmor när jag var jätteliten. Det var min mormors mamma som hade gjort den (tror ja) Farmor sparade den och jag fick den för några årsedan. Duken var ihoprullad och inne i duken låg en lapp. Där hade farmor skrivit vem hon hade fått duken av och vem som hade gjort den. Detta är så typiskt farmor. Hon sparade på allt. Jag tror inte att hon har använt duken. Det ser inte ut så.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 januari 2018 11:04

Ja livet är som en enda stor bergodalbana. Upp och ner, hit å dit. Som många har läst på fb har jag valt att göra slut med Marcus. Inget roligt beslut, men ett beslut jag har varit tvungen att ta för min egen skull.   Igår var min älskade extra m...

Av Linda - 16 januari 2018 14:22

Nu är det full fart känns det som.  I söndags snubblade jag över Marcus hund och fick troligen en spricka i foten. Ska på återbesök på torsdag och kolla foten mer när svullnaden har gått ner. Jag satt i köket och pusslade och när jag skulle resa mig ...

Av Linda - 13 januari 2018 13:29

När man ger någon råd så säger man oftast - Följ ditt hjärta. Lyssna på din magkänsla. Men när man inte vet vad magen eller hjärtat vill, eller om dom vill olika. Hur gör man då? Är det mitt förflutna som spökar? Är det min bipolära diagnos som kicka...

Av Linda - 1 november 2017 13:58

Ja inte händer det mycket med att få information från BUP om F. Dom ringde upp mig förra onsdagen och sa att dom som håller i våran kontakt hos dom skulle ringa upp min under förra veckan och ge mig den information som jag vill ha. Ja hur har det gåt...

Av Linda - 25 oktober 2017 09:42

Hur jävla svårt ska det vara att ta tag i saker? Nu kommer ett inlägg jag verkligen känner att jag måste få skriva av mig. Kommer bli ett argt inlägg känns det som. Vi håller på och kämpar för att F ska få en ADHD- utredning. Ja ja jag tror att vi ...

Ovido - Quiz & Flashcards