Direktlänk till inlägg 11 mars 2017

Melodifestivalen

Av Linda - 11 mars 2017 18:35

Ikväll är det final i mello. Nu får vi veta vem som ska presentera oss i Euro. Jag hoppas verkligen på : en full värld av strider med Jon Henrik. Den speglar hur det ser ut i världen nu. Krig, många flyr från sina länder, SD blir bara större och större, Donald Trump med sina sjuka förslag. Nu har flykting strömen minskad, men det betyder inte att arbetet för att vi måste se till att alla människor har det bra. Att deras länder ser till människan inte alla krig. Den gyllene regeln man fick lära sig i skolan - Behandla andra så som du vill bli behandlad, är något vi måste tänka på. Bara för att ett land eller vissa personer beter sig skit betyder det inte att alla är dåliga. Alla muslimer är inte terrorister! Sedan tycker jag att vi självklart ska ta emot flyktingar, MEN när dom kommer till Sverige så ska man följa svenska lagar. Kan dom inte det så är det bara att sätta dom på ett plan hem igen. Vi måste våga säga ifrån mer. Alla hedersmord som händer världen runt även i Sverige ska inte kunna hända. Nu har Sverige tagit ett beslut att barngiftemål inte får finnas i Sverige. Dom är alltså inte gifta här. Visst är det en bra sak, att vi säger ifrån att detta inte är okej, men jag är rädd att männen då väljer att fly till ett annat land. Alla länder i Europa måste gå ihop med sådan lagar. Ett land kan inte göra allt, men många bäckar små som sagt.


Jo jag har ju glömt att berätta för er hur min nya sovrutin funkar. Jag går alltid och lägger mig 22, tar mina mediciner, kollar lite i mobilen. Sen tar jag fram min bok och läser. Jag somnar alltid innan 24. Det har jag inte gjort på över ett år. Det tråkiga är att jag inte kommer så långt i boken då jag somnar. En bra bok, men jag ska väl komma igenom den. Har massa andra böcker som väntar.

Ska den 20:e på synundersökning. Behöver verkligen nya glasögon. Ser så dåligt. Får kisa hela tiden och får då huvudvärk.

Nya medicinen börjar nu visa sig, Idag har jag gråtit över att jag tappade min skål med flingor imorse, gråter för inget idag. Livet känns skit. Ska försöka orka hämta E och L på förskolan på fredag och åka till min mormor och morfar. Dom vill så gärna att jag ska komma förbi med dom. Har skickat ett sms till D å det gick bra att hämta dom. Sedan hämtar han dom när han har slutat jobba. Saknar tjejerna så mycket. E ringde till mig idag. Blir så glad då hon inte brukar gilla att ringa. Ja nu sitter jag och gråter igen. Önskar jag kunde vara en bättre mamma till dom. Vill så gärna ha dom på bestämda tider. Veta att dom kommer visa dagar i månaden, men nu känns det långt till det. Känner att jag verkligen inte är den mamma jag vill vara.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 januari 2018 11:04

Ja livet är som en enda stor bergodalbana. Upp och ner, hit å dit. Som många har läst på fb har jag valt att göra slut med Marcus. Inget roligt beslut, men ett beslut jag har varit tvungen att ta för min egen skull.   Igår var min älskade extra m...

Av Linda - 16 januari 2018 14:22

Nu är det full fart känns det som.  I söndags snubblade jag över Marcus hund och fick troligen en spricka i foten. Ska på återbesök på torsdag och kolla foten mer när svullnaden har gått ner. Jag satt i köket och pusslade och när jag skulle resa mig ...

Av Linda - 13 januari 2018 13:29

När man ger någon råd så säger man oftast - Följ ditt hjärta. Lyssna på din magkänsla. Men när man inte vet vad magen eller hjärtat vill, eller om dom vill olika. Hur gör man då? Är det mitt förflutna som spökar? Är det min bipolära diagnos som kicka...

Av Linda - 1 november 2017 13:58

Ja inte händer det mycket med att få information från BUP om F. Dom ringde upp mig förra onsdagen och sa att dom som håller i våran kontakt hos dom skulle ringa upp min under förra veckan och ge mig den information som jag vill ha. Ja hur har det gåt...

Av Linda - 25 oktober 2017 09:42

Hur jävla svårt ska det vara att ta tag i saker? Nu kommer ett inlägg jag verkligen känner att jag måste få skriva av mig. Kommer bli ett argt inlägg känns det som. Vi håller på och kämpar för att F ska få en ADHD- utredning. Ja ja jag tror att vi ...

Ovido - Quiz & Flashcards