Direktlänk till inlägg 25 april 2017

Medicin

Av Linda - 25 april 2017 19:39

Idag var jag och lämnade blodprov pga mitt litium. När jag var där så passade jag på att hämta ut min apodos och få lite hjälp med lite olika receptfria grejer jag behövde. När jag gjorde maten vid 16,30 tänkte jag ta tag i mina mediciner. Jag öppna alla påsarna och lägga dom i min dosett eftersom jag har så många mediciner som inte ligger i apodosen tycker jag det är lättar att lägga i alla medicinerna. När jag öppnar mina apodospåsar upptäcker jag att det ligger förmycket av mitt litium. Jag har nu 1 tablett på morgonen och 2 på kvällen. I min nya apodos låg det nu 2 på morgonen och 3 på kvällen. Min läkare brukar alltid ringa mig när han gör någon ändring. Å det hade han inte gjort. Så jag tänkte att det måste vara dom som gör apodosen som har gjort fel, så jag ringde dom.  Ja där var det kö, väntade i 20 min. När jag väl kom fram så sa dom att jo då det är den dosen jag ska ha. Tyckte det lät konstigt så ringde till dagsjukvården som alltid hjälper mig med saker jag behöver. Ja då hade dom gått hem för dagen.

Ringde psykakuten i Falköping. Dom är underbara där, så hon läste min journal å jo då. Det stämde. Min läkare hade ändrat den 18/4. Okej han har alltså en vecka på sig att höra av sig om ändringen. Jag gillar denna läkaren, han är jättebra att ha och göra med. Han fixar allt och lyssnar hur jag mår och vad jag känner. Han är den första läkaren som verkligen vill ses ofta för att kolla av läget. Han sjukskriver mig 3 månader i taget, för att han vill träffa mig då och kolla läget. Detta känns rätt så okej, men jag mår alltid dålig när det närmar sig. Jag blir stressad när sjukskrivningen närmar sig slutet. Jag vet ju att han kommer fortsätta att sjukskriva mig och att detta är bara ett sätt att få träffa mig regelbundet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 januari 2018 11:04

Ja livet är som en enda stor bergodalbana. Upp och ner, hit å dit. Som många har läst på fb har jag valt att göra slut med Marcus. Inget roligt beslut, men ett beslut jag har varit tvungen att ta för min egen skull.   Igår var min älskade extra m...

Av Linda - 16 januari 2018 14:22

Nu är det full fart känns det som.  I söndags snubblade jag över Marcus hund och fick troligen en spricka i foten. Ska på återbesök på torsdag och kolla foten mer när svullnaden har gått ner. Jag satt i köket och pusslade och när jag skulle resa mig ...

Av Linda - 13 januari 2018 13:29

När man ger någon råd så säger man oftast - Följ ditt hjärta. Lyssna på din magkänsla. Men när man inte vet vad magen eller hjärtat vill, eller om dom vill olika. Hur gör man då? Är det mitt förflutna som spökar? Är det min bipolära diagnos som kicka...

Av Linda - 1 november 2017 13:58

Ja inte händer det mycket med att få information från BUP om F. Dom ringde upp mig förra onsdagen och sa att dom som håller i våran kontakt hos dom skulle ringa upp min under förra veckan och ge mig den information som jag vill ha. Ja hur har det gåt...

Av Linda - 25 oktober 2017 09:42

Hur jävla svårt ska det vara att ta tag i saker? Nu kommer ett inlägg jag verkligen känner att jag måste få skriva av mig. Kommer bli ett argt inlägg känns det som. Vi håller på och kämpar för att F ska få en ADHD- utredning. Ja ja jag tror att vi ...

Ovido - Quiz & Flashcards