Alla inlägg den 3 april 2017

Av Linda - 3 april 2017 18:15

Nu när hjärnan inte fungerar och att jag inte har koll. Känner att jag inte har koll på livet. Jag har ett kontrollbehov som gör att jag måste ha kontroll på allt. Nu när hjärnan inte orkar hålla i kontrollen så börjar jag organisera runt mig. Så jag fick idag en bra ide att greja hemma och rensa ut lite och organisera. Jag började med min garderob då jag har fått kläder från mamma som jag skulle få in. Jag rev ut massor och tänkte att jag skulle börja om. Efter en stund orkade jag inte fortsätta. Så nu ligger det kläder över allt som jag ska gå igenom. Tror detta också har med min ADHD att jag gärna startar projekt och har svårt att göra klart det. Även min bipoälra diagnos hjälper ju inte så mycket heller. Ja ja nu vet jag vad jag ska ta hand om i veckan.

Har idag lyckats gå ner och boka tvättstugan.

Idag var jag och lämnade blodprov på mitt litium. Tur jag inte har nålskräck som jag hade som barn. Nu måste jag ta prov varje vecka. Å jag är svår stuken, så dom brukar få göra flera försök. Nu är jag ju på labb och dom är ju mer vana, men det händer faktiskt att dom har svårt med mig. När jag väntade L så fick jag hyperemesis. Det är när man mår illa och spyr mer än vad som är normalt. Jag spyde mellan 5-10 ggr per dag hela graviditeten. Nej nu ljög jag. En vecka innan L ville komma ut så började jag må bra. Den graviditeten låg jag ofta på sjukhuset för att få dropp då jag inte fick behålla något. Innan L föddes så vägde jag 12 kilo mindre än innan jag blev gravid. Å eftersom L vägde 3045 och med fostervatten och allt så gick jag ner minst 15 kilo. När jag första gången kom in på sjukhuset så var jag på gynmottagningen, där försökte dom sätta en infart så jag kunde få dropp. Dom stack 6 ggr, sedan kom jag upp på avdelningen och där försökte dom 5 ggr, men dom lyckades inte heller. Så dom ringde på narkos som fick försöka sätta nål. Dom försökte 4 ggr, sen gick det. När man är uttorkad så är det svårt att sätta nål, och i och med att jag var svår innan så hade dom väldiga bekymmer.


Ovido - Quiz & Flashcards