Alla inlägg den 7 april 2017

Av Linda - 7 april 2017 18:13

Ja vart man än läser nu så är det bara hemskheter. Jag har slutat att läsa aftonbladet. Blir så ledsen bara. Hur kan man kemgasattackera en stad som det har hänt nu i Syrien? Många har dött. Det var en stad där det levde männskor som inte har gjort något. Å vad händer då? Jo Trump avfyrar 59 robotmesiller. Som skulle slå uten regimkontrollerad militäranläggning. Där man tror att flygplanen som kemgasade staden kom ifrån. Där dog också ytterligare människor. Å vad läser man nu? jo då har vi antagligen råkat ut för ett terrordåd i Stockholm. En lastbil som körde in i en folkmassa i centrala stockholm. Tre döda och minst 8 skadade i dagsläget. Alltså hallå????? vad händer?

Sedan förra helgen så körde en bus av vägen med ett gäng skolungdomar i diket, 3 döda 1 livshotande skador och 23 skadade. Inte nog med att detta är en tragisk händelse, visar det sig nu att en annan anställd hade påpekat att bussen hade problem med däcken. Att det var något konstigt med bussen. Detta skiter företaget i och låter bussen gå i trafik. Nu blir chuffören åtalad för vålande till annas död. Han har ju bara gjort sitt jobb!!! Det är chefen på företaget som borde bli åtalad!!!!!!!!! Tänk vad hemskt att veta att tre ungodmar har dött pga att han lyssnade på chefen och körde. Nu ska han också bli åtalad! Ja man blir mörkrädd.


Idag fick jag vakna fort och göra mig i ordning. Min morfar ringde och sa att mormor hade så jobbigt med andningen å att dom ville åka till akuten. Så dom frågade om inte jag kunde följa med dom och hjälpa dom. Självklart! För mig betyder dessa massa för mig, så för mig är det ingen fråga ens. Klart jag följer med. Sagt å gjort så kom dom och hämtade mig. Så vi åkte in. Å på akuten så ska man ta en kölapp och vänta på sin tid. Det var en inne hos sjuksköterska och en före mormor i kö. Ja då kommer den bestämda barnbarnet fram. Så jag sa till mormor att vänta där och så gick jag raka vägen in och fick tag på en sjuksköterska och berättade att min mormor satt i väntrumet och att hon inte alls mådde bra. Så dom fick komma och hjälpa oss före dom andra. Ja sedan gick det undan. syrgas, prover. Vi hade nog varit inne i rumet max 10 min så kommer läkaren in. Mormor började må mycket bättre fort med hjälp av syrgasen. Vi fick åka hem. Dom skulle se till att hon fick komma till sin läkare fortare för den årliga kontrollen. Så nu ska jag bli ett envist och argt barnbarn när hon ska träffa sin ordinarie läkare. Mormor är en envis människa så jag kommer nog få kämpa med att få följa med på det mötet, men jag ska göra mitt bästa. Hon behöver ha syrgas hemma. Det är inte ens disukterbart. Hon ska få det. Läkaren på akuten höll med. Så nu jävlar ska jag kriga för henne.

Morfar blir så stressad när mormor är sjuk, så jag satt och skämtade med honom hela tiden. Vi är ganska elaka i våran humor till varandra. Men vi vet att vi älskar varandra och att vi bara retas lite.  Det var underbar personal, men dom hade nog inte riktigt våran humor. Dom log, men hängde inte med i skämten.


Nej nu är min hjärna slut för idag. Virkning och tv blir det nu ianna jag kan gå och lägga mig.

Ovido - Quiz & Flashcards