Direktlänk till inlägg 14 april 2017

Vårmarknad

Av Linda - 14 april 2017 17:00

Idag var det den årliga vårmarknaden. Den är alltid på långfredag. I år var det inte alls många stånd, men jag köpte godis (vilket är ett måste) en ny plånbok och så köpte vi klänningar till L och E från min mormor och morfar. Dom var jättefina. Roligt att kunna köpa något som inte alla har. Brorsan och Sandra var med och jag fick ljus som dom hade köpt i japan när dom var där. Jättefina var dom, ett var ett doftljus som luktade pudding. Det ska bli intressant att tända den en dag.


Igår orkade jag inte blogga. Biverkningar av den nya medicinen är hemska. Har noll ork, är yr, matt, ingen matlust. Ja det är fler men orkar inte skriva allt.


Ni som läste mitt inlägg om vad som händer på F:s skola. N fick tag på rektorn igår. Han var väldigt bra att prata med sa N. Tydlingen har dom väldiga problem i den klass. Mycket bråk och grova ord. Jag blir så jävla arg alltså. Det är ett föräldra ansvar att se till att barnen inte använder sådant språk. Sedan måste man prata med barnen om skolan säger att det har varit bråk i skolan. Detta är inget vi kan lägga på lärarna! Lärarna ska lära barn att skriva, räkna mm. Inte lära barnen hur man uppför sig. Visst så måste ju läraren slå ner foten och säga ifrån att det inte är okej, MEN det är upp till oss föräldrar att uppfostra våra barn. Vi måste även lära barnen att respektera skolpersonalen och varandra.

Jag kommer slås för F och se till att hon har det bra i skolan. Har sagt till N att jag hjälper gärna till. Så hon får en bra skoltid. Finns ju ett talsätt kan man säga: Bråka med mig, lugnt, Bråka med mina barn så kan du börja gräva din egen grav. Jag är duktig att se till att alla får den hjälp dom behöver, inte lika duktig när det gäller migsjälv.

Så nu har jag en hel del att slås för. Mormor mår ju fortfarande dåligt. Så det blir att bråka med vården nu också. Hon pratade med sin ssk i tisdags och hon lovade att höra av sig på onsdagen, men nej det gjorde hon inte. Så nu finns det mycket ilska inför ett läkarbesök med hennes ordinarie läkare. Kan bli så att jag tvingar in henne på aktuen i helgen. Får se hur hon mår. Jobbigt barnbarn som säger ifrån är jag. Å efterson jag är utbildad uska så kan jag ju en hel del om vården.

Nu ska jag fortsätta och virka. Hade kommit jättelångt på en solhatt till små tjejerna, å efter ett tag så tyckte jag att det ser fel ut då jag redan hade gjort en. Å inte hittade jag felet, så nu fick jag börja om. jaja jag har ju inte något annat för mig nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 januari 2018 11:04

Ja livet är som en enda stor bergodalbana. Upp och ner, hit å dit. Som många har läst på fb har jag valt att göra slut med Marcus. Inget roligt beslut, men ett beslut jag har varit tvungen att ta för min egen skull.   Igår var min älskade extra m...

Av Linda - 16 januari 2018 14:22

Nu är det full fart känns det som.  I söndags snubblade jag över Marcus hund och fick troligen en spricka i foten. Ska på återbesök på torsdag och kolla foten mer när svullnaden har gått ner. Jag satt i köket och pusslade och när jag skulle resa mig ...

Av Linda - 13 januari 2018 13:29

När man ger någon råd så säger man oftast - Följ ditt hjärta. Lyssna på din magkänsla. Men när man inte vet vad magen eller hjärtat vill, eller om dom vill olika. Hur gör man då? Är det mitt förflutna som spökar? Är det min bipolära diagnos som kicka...

Av Linda - 1 november 2017 13:58

Ja inte händer det mycket med att få information från BUP om F. Dom ringde upp mig förra onsdagen och sa att dom som håller i våran kontakt hos dom skulle ringa upp min under förra veckan och ge mig den information som jag vill ha. Ja hur har det gåt...

Av Linda - 25 oktober 2017 09:42

Hur jävla svårt ska det vara att ta tag i saker? Nu kommer ett inlägg jag verkligen känner att jag måste få skriva av mig. Kommer bli ett argt inlägg känns det som. Vi håller på och kämpar för att F ska få en ADHD- utredning. Ja ja jag tror att vi ...

Ovido - Quiz & Flashcards