Direktlänk till inlägg 11 april 2017

Lindas hjärna har gått i konkurs

Av Linda - 11 april 2017 16:31

Blir så frusterad. I söndags satt jag hela dagen med att sy foder i min väska. Något som kanske hade tagit 1 timme för en annan, tog mig en hel dag. Sedan igår började jag med ett virka solhattar till L och E. Fick börja om hela tiden, tappade räkningen typ 100 ggr när man skulle öka maskorna. Gjorde även många "nybörjar" fel. Som tex smygmaska och luftmaska. Detta är ett av dom första grejerna man lär sig när man virkar. Detta gör mig så frustrerad när min hjärna inte vill följa med. När man vill så mycket mer men hjärnan kraschar å inte alls vill sammarbeta.

Pratade med min mormor förut. Blir både arg och ledsen när man hör hur dom behandlar henne på medicin. Att man måste vara frisk för att kunna vara sjuk. Nu har slåt näven i bordet och sagt att jag ska med när hon träffar läkaren. Morfar och mormor har lite svårt att ta in information och även slås för att få den rätta hjälpen. Nu verkar det som att hon ska få en ny läkare istället för det stolpskott hon har haft. Ska fråga om den nya läkaren är en fast läkare. Då ska mormor fortsätta och ha honom så hon slipper den andra arbetssygga idiot. Jag har nu tagit ett beslut att jag ska vara den som hjälper dom med sjukvård. Jag har ju jobbat inom vården och jag har skin på näsan när det gäller min familj. Har skällt ner en vc tidigare för att dom aldrig hörde av sig när mormor behövde hjälp. Så jag kan vara en jobbig annhörig när det väl gäller. Kommer ju låta den nya läkaren få en chans innan jag kommer säga vad jag tycker och tänker. Idag när jag pratade med mormor var hon både arg och ledsen för hur dom behandlar henne. Hur fan kan man behandla en 80-åring med en lugnsjukdom så allvarlig att hon har jättesvårt att andas???


Nej nu ska jag se om min hjärna funkar. Vore ju bra om tjejerna kan få sina solhattar innan hösten   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 januari 2018 11:04

Ja livet är som en enda stor bergodalbana. Upp och ner, hit å dit. Som många har läst på fb har jag valt att göra slut med Marcus. Inget roligt beslut, men ett beslut jag har varit tvungen att ta för min egen skull.   Igår var min älskade extra m...

Av Linda - 16 januari 2018 14:22

Nu är det full fart känns det som.  I söndags snubblade jag över Marcus hund och fick troligen en spricka i foten. Ska på återbesök på torsdag och kolla foten mer när svullnaden har gått ner. Jag satt i köket och pusslade och när jag skulle resa mig ...

Av Linda - 13 januari 2018 13:29

När man ger någon råd så säger man oftast - Följ ditt hjärta. Lyssna på din magkänsla. Men när man inte vet vad magen eller hjärtat vill, eller om dom vill olika. Hur gör man då? Är det mitt förflutna som spökar? Är det min bipolära diagnos som kicka...

Av Linda - 1 november 2017 13:58

Ja inte händer det mycket med att få information från BUP om F. Dom ringde upp mig förra onsdagen och sa att dom som håller i våran kontakt hos dom skulle ringa upp min under förra veckan och ge mig den information som jag vill ha. Ja hur har det gåt...

Av Linda - 25 oktober 2017 09:42

Hur jävla svårt ska det vara att ta tag i saker? Nu kommer ett inlägg jag verkligen känner att jag måste få skriva av mig. Kommer bli ett argt inlägg känns det som. Vi håller på och kämpar för att F ska få en ADHD- utredning. Ja ja jag tror att vi ...

Ovido - Quiz & Flashcards