Direktlänk till inlägg 9 april 2017

Stockholm

Av Linda - 9 april 2017 18:12

Det enda som visas på tv idag är det hemska som hände i fredas på drottningatan i Stockholm. Jag har försökt att tänka bort det, då det får mig att må så dåligt. Idag kände jag att jag måste kolla och se vad som händer igentligen. Så har haft på tv4 hela dagen. Dom visar bilder på ett blomhav utanför spärrarna, polisers bilar är fulla av blommor, polisen får kramar och människor visar att dom verkligen är nöjda av polisens insattser. När spärrarna släppte igår 21,40 så började folk gå in och kolla hur det såg ut. Folk började skriva på en playwoodskiva som satt för fönstret till Åhlens. Det var ord om att vi ska gå raka ur detta. Vi ska visa att vi kommer inte bli hatiska utan att man kommer visa mer kärlek gentemot varandra. Det var en manifestation idag på sergels torg. Vi visar nu att detta inte kommer knäcka oss, utan vi kommer gå starkare här ifrån.

Föraren som körde lastbilen hade ansökt om uppehållstillstånd 2014, fick avslag sommaren 2016. Fick fyra veckor på sig att lämna landet frivilligt. Detta gjorde han inte. Den 20 februari i år blev han efterlyst för att han ska lämna Sverige.

Det är nog dags att vi kollar igenom våra riktlinjer för personer som är medlemmar i IS eller har någon knytning till det. I Norge får man inte komma in i landet om man har varit och krigat för IS eller haft någon kontakt med dom. Dom som är norskamedborgare kommer dom att kolla ordentligt. Dom har kolla på detta. Här i Sverige så har vi ingen koll. Man kan åka och kriga för IS och sedan komma hem som att man har varit på en solresa. Visst så har polisen lite koll på vilka folk som har anknytningar till IS, men långt ifrån det vi borde ha.


Nej nu är jag trött. Borsan kommer strax och hämtar hans bilnycklar. Han har varit i Japan i 10 dagar. Känns så skönt att ha honom hemma nu när det är så oroligt i hela världen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 januari 2018 11:04

Ja livet är som en enda stor bergodalbana. Upp och ner, hit å dit. Som många har läst på fb har jag valt att göra slut med Marcus. Inget roligt beslut, men ett beslut jag har varit tvungen att ta för min egen skull.   Igår var min älskade extra m...

Av Linda - 16 januari 2018 14:22

Nu är det full fart känns det som.  I söndags snubblade jag över Marcus hund och fick troligen en spricka i foten. Ska på återbesök på torsdag och kolla foten mer när svullnaden har gått ner. Jag satt i köket och pusslade och när jag skulle resa mig ...

Av Linda - 13 januari 2018 13:29

När man ger någon råd så säger man oftast - Följ ditt hjärta. Lyssna på din magkänsla. Men när man inte vet vad magen eller hjärtat vill, eller om dom vill olika. Hur gör man då? Är det mitt förflutna som spökar? Är det min bipolära diagnos som kicka...

Av Linda - 1 november 2017 13:58

Ja inte händer det mycket med att få information från BUP om F. Dom ringde upp mig förra onsdagen och sa att dom som håller i våran kontakt hos dom skulle ringa upp min under förra veckan och ge mig den information som jag vill ha. Ja hur har det gåt...

Av Linda - 25 oktober 2017 09:42

Hur jävla svårt ska det vara att ta tag i saker? Nu kommer ett inlägg jag verkligen känner att jag måste få skriva av mig. Kommer bli ett argt inlägg känns det som. Vi håller på och kämpar för att F ska få en ADHD- utredning. Ja ja jag tror att vi ...

Ovido - Quiz & Flashcards