Alla inlägg den 25 september 2017

Av Linda - 25 september 2017 19:59

Tänkte att jag skulle slå två flugor i en smäll idag. Hade tid hos gyn kl 11:15, jag tänker då att om jag åker 1 1/2 timme tidigare så kan jag ta blodprov, urinprov och EKG inför insättning av en medicin. Jo Linda har nog glömt sin hjärna någon stans. Jag cyklar hemifrån kl 8:45. Hmm kommer på framme vid sjukhuset mitt misstag. 2 1/2 timme innan, MEN det måste ha varit någon högre makt som gjorde att jag åkte för tidigt. Var nämligen en timmes kö på labb ?
Lämnat mitt första drogtest idag. Når man har framfall och någon sedan ska stå och titta på mig när jag pissar var fan inte lätt. Så efter EKG hade jag 40 min till läkaren. Tog en fika och skickade iväg lite mail igen.
Besöket på gyn gick bra. Två operationer inplanerade. Linda i ett nötskal pratar på som bara den och skojar. Mitt under själva undersökningen berättar jag om min tanke igår med vitlöken eller rättare sagt att jag inte tänkte ? han börjar as garva. Har med en barnmorskestudent som skrattar så tårarna rann. Han sa att jag var hans första patient som får honom att skratta så mitt under en undersökning på hans 20 års jobb som gynläkaren. Jag berättade att jag hade varit och lämnat ett drogtest några timmar tidigare, så han kunde gå in på min journal om några dagar och se om jag var hög eller om jag bara var ett hopplöst fall ?

Imorgon ska jag bara ligga i soffan och njuta.
Men nu ska jag gråta lite till Sofias änglar

Ovido - Quiz & Flashcards