Alla inlägg den 21 september 2017

Av Linda - 21 september 2017 16:22

Igår hade F träning. Hon hoppar trampolin varje onsdag. Är så roligt att se henne utvecklas på bara 4 ggr. Hon älskar det. Vill hoppa flera ggr i vecka, men hon har bara träning onsdagar.
Igår fick E hänga med till träningen. Först åkte vi och fikade hos gammelmormor och gammelmorfar. Mormor kom dit också. Tänk att E slutar prata direkt när hon kommer till andra. Sen när vi gick ut busade vi med mormor, E hade målat en teckning som vi satte på mormors bil så det såg ut som att hon hade fått böter ? tjejerna asgarvar i bilen när mormor kom ut.

Igår när jag hade E och Flså pratade vi om morbror. Jag berättade att morbror ska åka till Spanien för att spela med sitt band. Förklara att morbror ska flyga till ett annat land för att spela. Då svarar E att hon behövde inte flyga till ett annat land då hon kunde lyssna på morbrormusik i pappas bil? ja denna lilla tjejen har svar på allt. Tänk va skratt hon har gett mig. Denna omtänksamma, tänkande, å busiga tjej kan få alla runt henne på gott humör ?? allt från dagiskompisen T till gammelmormor. Hon har hjärtat på rätt plats??
Blev mycket mys, då E var lite trött. Både hon och Livill alltid hålla handen när dom myser. L vill ju hålla handen hela tiden.

När jag kom hem bröt jag ihop. Föll ihop på golvet och bara grät. Vet egentligen inte varför, men varit en tuff vecka med jobbiga möten och uttrapping av mediciner som antagligen spelade stor roll. Hade som tur vad köpt med mig mat, så jag slapp stå och fixa.
Hade fått flera brev från sjukhuset. Gyn på måndag och sjuksköterska på vuxenpsykiatrin å massa prover jag måste ta innan jag ska dit på torsdag. Ska ÄNTLIGEN få prova medicin mot min ADHD. Typ 22 år försent. Har slås om att få prova sedan 2014.
Jag har fått världens bästa läkare på vuxenpsykiatrin. Han lyssnar på mig och tar verkligen in det jag säger. Inte många läkare som gör det. Nu har han sagt att jag över medicinerad. Så 4 mediciner bort. Första veckan mådde jag toppen, men nu har jag fallit ? får hoppas man kommer upp snart igen.

Idag har jag gjort inget. Bara njutit av att sitta och virka. Håller på med julklappar till tjejerna. Får passa på när dom inte är här ?

Ovido - Quiz & Flashcards