Alla inlägg den 27 januari 2017

Av Linda - 27 januari 2017 17:56

Ja nu har jag kommit hem. Har först varit med mamma och hämtat ut min apodos, sedan åkte vi till mormor och morfar. Visade dom filmerna på L när hon lärde sig prata. Det är två filmer som verkligen kan få mig att le oavsett hur dåligt jag mår. Hon hade så många roliga ord för saker. För er som är mina vänner på facebook finns dom filmerna på min tidslinje.

Efter besöket åkte vi till en garnaffär i Vinköl. Så nu finns det mycket garn här hemma igen. Sen passade vi på att handla mat när vi ändå var ute. Hade paket att hämta ut på ica. Det var mina journaler   så nu har jag helgläsning fixad. Ska bli skönt att få läsa då jag inte har minnen av vad som egentligen hände under förra våren. Hade ju många intoxer ( övderdos av tabletter) tog alvedon. Detta resulterade i många inläggningar. Först fick jag ligga på medicinavdelning för att få motgift för att rädda min lever. När jag sedan blev utskriven för medicin så satte dom mig i taxi till psyk i en annan stad. Vill nu se vad som har hände under denna perioden.


Jag är inne i en jobbig period nu. Mår skit som fan. Många jobbiga tankar. Är på gränser av att klara mig hemma känner jag, men jag vill inte bli inlagd. Ska ju fira min älskade E som fyller 4 nästa fredag. Får hoppas att jag orkar ta mig igenom denna veckan. Ska baka tårtbotten i helgen inför hennes kalas. Bakning är något som får mig lugn. Bakning och virkning är mitt sätt att hanter ångesten när den kommer, vilket är typ jämmt. Så när tankarna är som värst så blir det att sätta virknålen i handen och sedan hoppas på att det lägger sig.


Ja vad gör ni alla en fredagkväll som denna? jag kommer börja läsa min journa och sedan blir det att virka. Håller även på och ser på en serie på viaplay som heter Skandel. Den är jättebra. Blir nog att kolla på Skam när jag är klar med den. Många verkar tycka om den, så tänkte ge den en chans.


Ha det gott alla <3  

Av Linda - 27 januari 2017 12:08

  Ja då var det dags att komma igång. Jag vet sen innan att jag inte är så bra på att blogga. Glömer ofta bort att blogga när jag hade blogg tidigare =)

Det som får mig att blogga nu är att jag vill ha något att ser tillbaka till och kunna följa mitt mående. Ber om ursäkt om det kommer vara felstavningar. Har dysleksi.


Nu har jag kunnat smälta vad utredningen visade. ADHD, DCD, OCD, bipolär typ 2, autism. Fick igår hem hela utredningen. Det var jobbigt att läsa igenom, men samtidigt kändes det skönt. Nu vet vi vad vi har att arbeta med som min läkare sa. Jag ska få ändra mediciner och få olika behandlingar som tex DBT.

Igår var jag och lämnade blodprover för att få börja med litium. Man måste tydligen kolla hur sköldkörten fungerar innan man får börja med den medicinen. Två timmar efter att jag hade kommit hem så ringde min telefon med skyddat numer. Tänkte oj vad fort det måste ha gått att få veta provsvaren då det alltid är sjukvården som ringer när det är skyddat numer. Det var inte min läkare, utan en sköterska som berättade att jag nu är uppställd på kölista till dbt. Var skönt att få prata lite med henne. Skönt att få prata av sig med någon som jobbar med det. Pratar en del med mina annhöriga, men vill inte lägga allt på dom.


Tänkte berätta för er som inte vet hur mitt liv ser ut. Jag bor själv i en lägenhet i Lidköping. Flyttade tillbaka efter många år i Götene. Gick isär med min pojkvän så kände att jag ville vara nära mina annhöriga. Nu är det ju bara 2 mil typ som jag flyttade. Jag har tre döttrar, F8 år, L5 år och E som fyller 4 år snart. Mina tjejer bor hos sina pappor (f har en pappa och småtjejerna har en pappa) Jag har många självmordsförsök bakom mig. Känner ofta att många skulle ha det bättre utan mig. Vet att det bara är mina hjärnspöken, men dom gör det inte lätt för mig. Min högsta önskan är att jag en dag ska kunna ha mina tjejer mer regelbundet. Nu träffar jag dom bara när jag orkar.


Jag vet nu att våren kommer bli sååååå jobbigt. Nertrappning av en medicin och upptrappninga av litium. Det är en stor del till att jag valt att starta denna bloggen. Att jag kan skriva av mig, men även kolla tillbaka på mina inlägg hur jag har mått och kunna berätta bättre för läkaren hur det har varit. Har fått en ny läkare.Träffade honom för två veckorsedan tror ja det var. Var jättenervös inför en ny läkare då min förra var jättebra. Han var så underbar och förstående. Han är från spaninen så han har lite svårt med svenskan, men han har humor så det blev mycket skratt.


Har i flera dagar haft svårt att sova. Många tankar som far runt. Har bett om att få min journal från förra året. Fick ett meddelande att dom igår att mina journaler finns att hämta ut på ICA. Vill veta lite hur det var förra året. Minns inte så mycket.


Nu ska jag göra mig iordning för att åka ut på lite ärrenden med mamma.

Ha det bra alla som orkar läsa detta. Njut av fredagen och att helgen börjar.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards