Direktlänk till inlägg 27 januari 2017

Första bloggen

Av Linda - 27 januari 2017 12:08

  Ja då var det dags att komma igång. Jag vet sen innan att jag inte är så bra på att blogga. Glömer ofta bort att blogga när jag hade blogg tidigare =)

Det som får mig att blogga nu är att jag vill ha något att ser tillbaka till och kunna följa mitt mående. Ber om ursäkt om det kommer vara felstavningar. Har dysleksi.


Nu har jag kunnat smälta vad utredningen visade. ADHD, DCD, OCD, bipolär typ 2, autism. Fick igår hem hela utredningen. Det var jobbigt att läsa igenom, men samtidigt kändes det skönt. Nu vet vi vad vi har att arbeta med som min läkare sa. Jag ska få ändra mediciner och få olika behandlingar som tex DBT.

Igår var jag och lämnade blodprover för att få börja med litium. Man måste tydligen kolla hur sköldkörten fungerar innan man får börja med den medicinen. Två timmar efter att jag hade kommit hem så ringde min telefon med skyddat numer. Tänkte oj vad fort det måste ha gått att få veta provsvaren då det alltid är sjukvården som ringer när det är skyddat numer. Det var inte min läkare, utan en sköterska som berättade att jag nu är uppställd på kölista till dbt. Var skönt att få prata lite med henne. Skönt att få prata av sig med någon som jobbar med det. Pratar en del med mina annhöriga, men vill inte lägga allt på dom.


Tänkte berätta för er som inte vet hur mitt liv ser ut. Jag bor själv i en lägenhet i Lidköping. Flyttade tillbaka efter många år i Götene. Gick isär med min pojkvän så kände att jag ville vara nära mina annhöriga. Nu är det ju bara 2 mil typ som jag flyttade. Jag har tre döttrar, F8 år, L5 år och E som fyller 4 år snart. Mina tjejer bor hos sina pappor (f har en pappa och småtjejerna har en pappa) Jag har många självmordsförsök bakom mig. Känner ofta att många skulle ha det bättre utan mig. Vet att det bara är mina hjärnspöken, men dom gör det inte lätt för mig. Min högsta önskan är att jag en dag ska kunna ha mina tjejer mer regelbundet. Nu träffar jag dom bara när jag orkar.


Jag vet nu att våren kommer bli sååååå jobbigt. Nertrappning av en medicin och upptrappninga av litium. Det är en stor del till att jag valt att starta denna bloggen. Att jag kan skriva av mig, men även kolla tillbaka på mina inlägg hur jag har mått och kunna berätta bättre för läkaren hur det har varit. Har fått en ny läkare.Träffade honom för två veckorsedan tror ja det var. Var jättenervös inför en ny läkare då min förra var jättebra. Han var så underbar och förstående. Han är från spaninen så han har lite svårt med svenskan, men han har humor så det blev mycket skratt.


Har i flera dagar haft svårt att sova. Många tankar som far runt. Har bett om att få min journal från förra året. Fick ett meddelande att dom igår att mina journaler finns att hämta ut på ICA. Vill veta lite hur det var förra året. Minns inte så mycket.


Nu ska jag göra mig iordning för att åka ut på lite ärrenden med mamma.

Ha det bra alla som orkar läsa detta. Njut av fredagen och att helgen börjar.

 
 
Ingen bild

Maria

27 januari 2017 14:09

Det ska bli jättespännande att följa din blogg. Funderar också på att skaffa en.

Linda

27 januari 2017 17:55

Det tycker jag absolut du ska göra. Är ju som en dagbok som man kan kolla tillbaka och se hur ens mående har varit. Ibland är det svårt att minas

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 januari 2018 11:04

Ja livet är som en enda stor bergodalbana. Upp och ner, hit å dit. Som många har läst på fb har jag valt att göra slut med Marcus. Inget roligt beslut, men ett beslut jag har varit tvungen att ta för min egen skull.   Igår var min älskade extra m...

Av Linda - 16 januari 2018 14:22

Nu är det full fart känns det som.  I söndags snubblade jag över Marcus hund och fick troligen en spricka i foten. Ska på återbesök på torsdag och kolla foten mer när svullnaden har gått ner. Jag satt i köket och pusslade och när jag skulle resa mig ...

Av Linda - 13 januari 2018 13:29

När man ger någon råd så säger man oftast - Följ ditt hjärta. Lyssna på din magkänsla. Men när man inte vet vad magen eller hjärtat vill, eller om dom vill olika. Hur gör man då? Är det mitt förflutna som spökar? Är det min bipolära diagnos som kicka...

Av Linda - 1 november 2017 13:58

Ja inte händer det mycket med att få information från BUP om F. Dom ringde upp mig förra onsdagen och sa att dom som håller i våran kontakt hos dom skulle ringa upp min under förra veckan och ge mig den information som jag vill ha. Ja hur har det gåt...

Av Linda - 25 oktober 2017 09:42

Hur jävla svårt ska det vara att ta tag i saker? Nu kommer ett inlägg jag verkligen känner att jag måste få skriva av mig. Kommer bli ett argt inlägg känns det som. Vi håller på och kämpar för att F ska få en ADHD- utredning. Ja ja jag tror att vi ...

Ovido - Quiz & Flashcards