Direktlänk till inlägg 27 januari 2017

Fredagkväll

Av Linda - 27 januari 2017 17:56

Ja nu har jag kommit hem. Har först varit med mamma och hämtat ut min apodos, sedan åkte vi till mormor och morfar. Visade dom filmerna på L när hon lärde sig prata. Det är två filmer som verkligen kan få mig att le oavsett hur dåligt jag mår. Hon hade så många roliga ord för saker. För er som är mina vänner på facebook finns dom filmerna på min tidslinje.

Efter besöket åkte vi till en garnaffär i Vinköl. Så nu finns det mycket garn här hemma igen. Sen passade vi på att handla mat när vi ändå var ute. Hade paket att hämta ut på ica. Det var mina journaler   så nu har jag helgläsning fixad. Ska bli skönt att få läsa då jag inte har minnen av vad som egentligen hände under förra våren. Hade ju många intoxer ( övderdos av tabletter) tog alvedon. Detta resulterade i många inläggningar. Först fick jag ligga på medicinavdelning för att få motgift för att rädda min lever. När jag sedan blev utskriven för medicin så satte dom mig i taxi till psyk i en annan stad. Vill nu se vad som har hände under denna perioden.


Jag är inne i en jobbig period nu. Mår skit som fan. Många jobbiga tankar. Är på gränser av att klara mig hemma känner jag, men jag vill inte bli inlagd. Ska ju fira min älskade E som fyller 4 nästa fredag. Får hoppas att jag orkar ta mig igenom denna veckan. Ska baka tårtbotten i helgen inför hennes kalas. Bakning är något som får mig lugn. Bakning och virkning är mitt sätt att hanter ångesten när den kommer, vilket är typ jämmt. Så när tankarna är som värst så blir det att sätta virknålen i handen och sedan hoppas på att det lägger sig.


Ja vad gör ni alla en fredagkväll som denna? jag kommer börja läsa min journa och sedan blir det att virka. Håller även på och ser på en serie på viaplay som heter Skandel. Den är jättebra. Blir nog att kolla på Skam när jag är klar med den. Många verkar tycka om den, så tänkte ge den en chans.


Ha det gott alla <3  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 19 januari 2018 11:04

Ja livet är som en enda stor bergodalbana. Upp och ner, hit å dit. Som många har läst på fb har jag valt att göra slut med Marcus. Inget roligt beslut, men ett beslut jag har varit tvungen att ta för min egen skull.   Igår var min älskade extra m...

Av Linda - 16 januari 2018 14:22

Nu är det full fart känns det som.  I söndags snubblade jag över Marcus hund och fick troligen en spricka i foten. Ska på återbesök på torsdag och kolla foten mer när svullnaden har gått ner. Jag satt i köket och pusslade och när jag skulle resa mig ...

Av Linda - 13 januari 2018 13:29

När man ger någon råd så säger man oftast - Följ ditt hjärta. Lyssna på din magkänsla. Men när man inte vet vad magen eller hjärtat vill, eller om dom vill olika. Hur gör man då? Är det mitt förflutna som spökar? Är det min bipolära diagnos som kicka...

Av Linda - 1 november 2017 13:58

Ja inte händer det mycket med att få information från BUP om F. Dom ringde upp mig förra onsdagen och sa att dom som håller i våran kontakt hos dom skulle ringa upp min under förra veckan och ge mig den information som jag vill ha. Ja hur har det gåt...

Av Linda - 25 oktober 2017 09:42

Hur jävla svårt ska det vara att ta tag i saker? Nu kommer ett inlägg jag verkligen känner att jag måste få skriva av mig. Kommer bli ett argt inlägg känns det som. Vi håller på och kämpar för att F ska få en ADHD- utredning. Ja ja jag tror att vi ...

Ovido - Quiz & Flashcards