Alla inlägg den 11 oktober 2017

Av Linda - 11 oktober 2017 19:14

Denna dagen började så bra. Fixat och grejat hemma. Försöker återställa lägenheten till sitt rätta jag efter helgen med barnen =) 

Dagen har sedan rullat på i full fart. Körde mamma till och från tandläkaren. 
Jag tittade in hos mormor och morfar när jag var klar. Fikat och pratat bort några timmar. Min mormor och morfar betyder väldigt mycket för mig. Dom hjälper mig och jag hjälper dom. 

Efter den trevliga stunden hos dom åkte jag och hämtade F för att kunna åka på till hennes trampolin träning.

Hon tränar mellan 17-18, jag brukar då sitta uppe på en läktare och titta på henne. Idag hade jag med mig min virkning. Har en sjal som jag brukar virka på när vi har symöte, men nu har vi inte haft något symöte sen innan sommaren. Å det vore ju skönt att kunna använda sjalen nu när det börjar bli höst och kallt. Sitter där och virkar och skriver på messenger. Hade på fm skickat ett sms till Fs pappa om att jag bara kommer lämna av henne och inte följa med in. Skrev att jag ville ha svar så jag vet att det är okej. När jag sitter där på träningen börjar jag bli irriterad över att han fortfarande inte har svarat, så jag skickar ett sms där det står Är det okej? Får då ett svar att han har varit och simmat så han kunde hämta henne på träningen. Hon är ju så stor att hon kan vara på träningen själv, så blev irriterad över att han kunde ju ha sagt till att han skulle simma och kunde hämta henne. Då hade jag inte behövt sittar där och vänta. Fick smset när det var 15 minuter innan träningen var slut. Så fick sitta kvar och vänta ut tiden. Jag blir så irriterad då han visste att han skulle åka och simma efter jobbet redan igår. Då kunde vi ha bestämt att jag skulle lämna henne och han hämta.

Men pga mitt beslut i måndags så måste han få ta över "kontrollen" över mig. Inte låta mig få det lätt, surar som bara den. Jag skulle ALDRIG bråka framför F, men idag var jag på väg att snäsa åt honom. Så jävla vresig och skulle direkt in och ändra i dom tiderna jag hade satt som jag ville ha henne. Bara för att känna att han har kontroll och att det inte är jag som styr. Nu är det så att han kommer kunna ha den kontrollen. Han kan inte hindra mig umgänge med henne. Men men det är väl bara att spela med och räkna till typ 100 när F är med. 

ja ja nu har jag förhoppningsvis en lugn vecka, utan bråk med honom.


Imorgon får jag fikabesök av goa Helena. Det var så länge sedan vi har pratat över en fika. Ska bli så roligt. Sen ska jag tvätta också. Så både rolig aktivitet och tråkig blir det under dagen. Ska också försöka fortsätta skriva om min uppväxt.


Nej nu blir det Bonde söker fru och sen sista avsnittet av farang.

Ovido - Quiz & Flashcards